Možná i vy, ačkoliv s tím nemusíte mít nutně osobní zkušenosti, jste už mohli zahlédnout neustále se zvedající popularitu serverů z východu a Asie, kde dochází k prodeji poměrně dost levného zboží. Důvodem, proč jsou tyto společnosti konečně také u nás a hojně zde prodávají, je zdokonalení celosvětové dopravy.
Zatím co v minulosti bylo doručení balíčků z jiných zemí, nebo dokonce jiných států jenom velkým otazníkem, tak v současnosti už je mezinárodní přeprava naprostou samozřejmostí. A nejčastější metody, které jsou k ní používány, umožňují i její spolehlivost a rychlost.
Evoluce leteckých mostů
Především v rámci rychlé komunikace a přepravy na kontinentu jsou letecké mosty naprosto ideálním řešením. Pro dnešní letadla není problém z Prahy do krajních měst Evropy doletět v rámci několika málo hodin. Díky tomu tak může být mezinárodní přeprava touto metodou extrémně rychlá a víceméně i maximálně spolehlivá. Jedinou potencionální nevýhodou je že letadla velice často čekají na jejich plné obsazení, než vzlétnou. Proto se může stát, že se takové zásilky drobně opozdí.
Aktuálně dominantní lodní doprava
Pokud některá z možností dopravy opravdu převládá, pak je to ta lodní. Gigantické přepravní lodě s tisíci kontejnerů plných zboží, jsou především nepostradatelné právě pro trh z Asie. Na nich proudí ty největší objednávky a denně dokáží přepravit více zboží než jiné dopravní tepny za celé měsíce. Jenže je zároveň i mezinárodní přeprava zásilek touto metodou stejně citlivá, jako kterákoliv jiná. Pokud zde dojde k problémům, tak se většinou jedná o nepříjemné dlouhodobé blokace. A to je jedním z důvodů, proč jsou škody při opoždění lodí fakt obrovské.
Na kontinentu vládnou kamiony
Jenže pokud bychom se chtěli dostat do mezinárodní přepravy v Evropě, tak u nás budou jednoznačně vládnout kamiony. Kamionová pozemní přeprava je pro ekonomiku Evropské unie a Evropy naprosto zásadní záležitostí. Bez ní by místní trh zkrachoval a víceméně i zásobování jako takové by se dostalo do hlubokého kómatu. Naštěstí tato situace dlouhodobě nehrozí, protože si závislost na plynulosti kamionové dopravy kolektivně uvědomují všechny země.